Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

Αυτόματος Μελιτοεξαγωγέας Dadant 8 θέσεων (κατασκευή)



    Όπως είχα αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο μου θα ασχοληθώ με την κατασκευή ενός

ανοξείδωτου μελιτοεξαγωγέα Dadant 8 πλαισίων και παράλληλα θα σας ενημερώσω βήμα-βήμα από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση του. Στο τέλος θα καταγράψω τις ατέλειες ή τις υπερβολές που θα διαπιστώσω .Θεωρείται αυτονόητο ότι όποιος χρειάζεται κάποιες πληροφορίες ή διευκρινίσεις είμαι στη διάθεση του στο τηλ 6989825036.
    Ο κάδος είναι η πρώτη κατασκευή. Η διάμετρος του για οκτώ πλαίσια αυτόματης αναστροφής πρέπει να έχει διάμετρο περίπου ένα μέτρο για να χωρά τα πλαίσια όταν πλαγιάζουν στην περιστροφή. Το κόστος για λαμαρίνα ανοξείδωτη 1.25mm και τα εργατικά (κύλινδρος-συγκόλληση έγινε σε συνεργείο) ανέρχεται περίπου στα 400 ευρώ. Οι διαστάσεις είναι 100cm διάμετρος και το ύψος 75cm με κωνικό πάτο.
 

    Αφού γίνει η κατασκευή του κάδου το επόμενο στάδιο είναι η κατασκευή της βάσης στήριξης και των ποδιών. Χρειάζονται περίπου επτά μέτρα ανοξείδωτου στραντζαριστού 30Χ30 πάχους 1,5mm. Αφού κόψουμε τα πόδια στο 1,15cm τα στερεώνουμε στον κάδο ισομετρικά και στο κάτω μέρος τα ενώνουμε μεταξύ τους (σταυρωτά). Στο μέσο της βάσης στερεώνουμε ένα καβαλέτο στη διάμετρο του άξονα που θα χρησιμοποιήσουμε. Το κόστος των υλικών είναι στα 120 ευρώ.

     Μετά την ολοκλήρωση στερέωσης του κάδου τοποθετούμε στην επάνω πλευρά συνδέοντας τα δύο απέναντι πόδια  μία λάμα πλάτους 8cm και πάχους 0,8cm. Στο μέσο της λάμας ανοίγουμε μία τρύπα λίγο μεγαλύτερη από το πάχος του άξονα και επάνω της στερεώνουμε ένα καβαλέτο ίδιο με αυτό που βάλλαμε στη βάση. Το κόστος ανέρχεται στα 80 ευρώ.

                Στο σημείο αυτό έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του μελιτοεξαγωγέα εξωτερικά και το επόμενο στάδιο είναι η τοποθέτηση του άξονα και η κατασκευή του καλαθιού με τις θήκες των πλαισίων. 

 

             Παίρνουμε έναν άξονα 20mm πάχος και μήκος 100cm και 2 κομμάτια άξονα 60mm πάχος και 3cm μήκος προκειμένου να κάνουμε δύο δαχτυλίδια και να συγκολλήσουμε τις ακτίνες του καλαθιού. Αποφεύγουμε τη συγκόλληση επάνω στον άξονα για να μη δημιουργήσουμε στρεβλώσεις λόγω της θερμοκρασίας που θα αναπτυχθεί. Κεντράρουμε τον άξονα στον κάδο επάνω και κάτω και στερεώνουμε τα καβαλέτα. Το κόστος ανέρχεται στα 50 ευρώ συμπεριλαμβανομένων ηλεκτροδίων, δίσκων τροχών και βιδών στερέωσης.

                Παίρνουμε δύο λάμες πλάτους 2cm και πάχους 4mm και μήκους περίπου 3m. Τις γυρίζουμε σε ένα κύλινδρο σε κύκλο διαμέτρου περίπου στα 94 cm (6cm μικρότερο από τον κάδο). Τα περισσότερα καταστήματα πώλησης σιδηρικών διαθέτουν κύλινδρο. Οι δύο κύκλοι που θα σχηματιστούν χρειάζονται για το καλάθι (επάνω κάτω). 

        Στη συνέχεια κεντράρουμε τον άξονα στους κύκλους και τους στερεώνουμε με ακτίνες στα δαχτυλίδια και μεταξύ τους ώστε να γίνει μια σταθερή κατασκευή όπως φαίνεται στην εικόνα δίπλα. Τοποθετούμε την κατασκευή στον κάδο και τον γέρνουμε στο δάπεδο. Περιστρέφουμε αργά το καλάθι ώστε να παρατηρήσουμε αν κάνει αντίβαρο σε κάποια θέση και πόσο. Ένα πολύ ανεπαίσθητο αντίβαρο δεν μας προβληματίζει.

      Στο σημείο αυτό έχουμε σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή εκτός από τις θήκες των πλαισίων. Είμαι στο ψάξιμο για την κατασκευή τους γιαυτό και δεν μπορώ να αναφερθώ σε κάτι συγκεκριμένο. Το συνολικό κόστος μέχρι τώρα είναι περίπου στα 750 ευρώ.

                Αυτό που απομένει ακόμη είναι η κατασκευή των κασετών των πλαισίων και η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα με το inverter. 

              Για  την  κατασκευή  των  κασετών  θα  χρησιμοποιήσω  έτοιμες  σχάρες   μπάρμπεκιου ανοξείδωτες. Έχω βρει στο ίντερνετ έτοιμες σε διαστάσεις 70Χ43 που ταιριάζουν αρκετά και είναι προσιτές στο κόστος (100 ευρώ). 

                Παρέλαβα τις σχάρες και άρχισα την κατασκευή των κασετών αρχικά με το στραντζάρισμα. Οι συγκεκριμένες σχάρες καλύπτουν τις 3 πλευρές και χρειάζεται η χρήση μικρών κομματιών σιδηρόλαμας και ενός άξονα 8mm και αρκετές κοπές και συγκολλήσεις. Τελικά οι κασέτες έχουν την περισσότερη δουλειά και λεπτοδουλειά. Σύντομα θα αναρτήσω φωτογραφία.

                Εναλλακτικά αντί για σχάρες μπορούμε να προμηθευτούμε πλέγμα ανοξείδωτο το οποίο χρειάζεται στραντζάρισμα και στη συνέχεια τις ίδιες εργασίες με κομματάκια λάμας και τοποθέτηση άξονα και ελατηρίων. Το κόστος του ίσως λίγο περισσότερο από τις έτοιμες σχάρες.

                  Ελατήρια βρήκα σε κάποιο σιδηρουργείο που ασχολείται αποκλειστικά με την κατασκευή ελατηρίων παντός τύπου στην τιμή των 30ευρώ (συνολικά).


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

                 Ανέβασα ένα βιντεο λειτουργίας αλλά δυστυχώς δεν το παίζει. Θα προσπαθήσω κάτι διαφορετικό.

               





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου